Pagina's

zondag 24 augustus 2014

Mijlpaal bereikt!

Na een paar maanden bezig te zijn met diëten, sporten en werken aan mezelf heb ik gister eindelijk de magische grens van -10 kg bereikt! Zoo fijn, het was een hele strijd maar het is me gelukt. Het is niet zo dat ik alleen verschil zie op de weegschaal, ik zie ook het verschil in de spiegel. Ik merk het verschil in mijn broeken en mijn shirts. Mijn buik is niet meer zo zichtbaar in mijn shirts, mijn broeken zakken af en zitten niet meer zo als een worst om mijn benen heen. Wat is dit al een heerlijk gevoel! Kijk er nu al naar uit om een hele nieuwe garderobe aan te schaffen, als mijn einddoel bereikt is. Een nieuwe garderobe met kleren waarvan ik jaren heb gedroomd. Kleren die andere mensen van mijn leeftijd ook dragen. Kleren waarin ik niet het gevoel heb dat ik me ergens voor hoef te schamen. 

Natuurlijk besef ik me heel goed dat het niet alleen om dit kleren gaat. Het gaat om hoe ik me voel, hoe ik in mijn vel zit en vooral waar ik trots op ben. 
Voor nu kan ik zeggen dat ik ook al trots ben op een paar dingen. 
Ik ben trots op het feit dat het me is gelukt om de -10 kg te halen. 
Ik ben trots dat het me zo goed gelukt is om me aan mijn modifast dieet te houden.
Ik ben trots dat ik gekozen heb voor dit traject en vooral dat ik gekozen heb voor mezelf.
Ik ben trots dat ik mezelf aan het zoeken ben, het is te lang geleden dat ik mezelf kwijt ben geraakt. Maar de laatste tijd ben ik goed op weg om mijzelf weer terug te vinden. 

Over twee dagen is het zover, de operatie die aan het begin staat van mijn nieuwe leven. 
Spannend!!!


3 opmerkingen:

  1. wil je even heel veel succes wensen morgen :-)
    laat het rustig over je heen komen. je zult merken dat de zenuwen nergens voor nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je mag ook trots zijn, zijn wij ook en wel zolang als wij je kennen!!!
    Nog één dag en dan is 't zover. Straks ben ik er en gaan we samen verder. IK... ben bij je en een heleboel mensen staan achter ons en sturen kracht, sterkte, steun en liefde !! Je bent een geliefd persoon, geloof dat nou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW...
    Ik lees hier je verhaal en kijk zelf echt enorm uit naar het traject...
    Heel fijn om te lezen dat jij dit juist ook in Zwolle hebt gedaan met dezelfde begeleiding!
    Super om te lezen... Benieuwd hoe het nu is een paar weken verder.

    Liefs Mye

    BeantwoordenVerwijderen