Pagina's

dinsdag 10 maart 2015

-40 kg & trainen voor mijn fietstocht



Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb geschreven, maarja dat heeft ook zo zijn redenen. Op 7 februari heb ik ongeluk gehad met mijn auto. Ik ben er goed uitgekomen alleen wat spierpijn en een gekneusde heup. Dus al een tijdje minder kunnen sporten en geestelijk heb ik het ook wat zwaarder. Het ongeluk heeft in dat opzicht meer invloed gehad op me dan ik ooit had verwacht. Maar nu sinds een week ben ik weer rustig aan het opbouwen met sporten.

In deze tijd ben ik ook eindelijk de -40kg gepasseerd en wat een verademing! Ik krijg een taille, vind mijn benen gewoon echt een stuk dunner en ik kan gewoon veel meer. Ik merk vooral ook dat ik steeds meer zin krijg in de zomer. Genieten van de zon in plaats van me schamen voor me zweten.. Leukere kleren aan en misschien zelfs gewoon weer te durven zwemmen deze zomer.

Maar ook heb ik zin in mijn fietstocht deze zomer! Want ja, dat staat deze zomer op de planning: een fietstocht van 900 km voor het goede doel. In mijn eerste post op deze blog heb ik verteld over deze mooie plek in Frankrijk; een camping voor gezinnen met een kind met een beperking. Toen ik begon met mijn afvalproces keek ik een Amerikaans programma waar ze een milestone deden volbrengen als ze bijna op gewicht waren. Ik heb toen het wilde idee bedacht om de zomer van 2015 naar Frankrijk te fietsen.
Wat begon als een wild idee in mijn hoofd is verder uitgewerkt tot een groter idee; geld op halen voor de ontwikkeling van een snoezelruimte. Op 11 juli vertrekt we met een groep fietsers, met auto-support, vanuit Breda naar Frankrijk. Op 18 juli hopen wij aan te komen op de camping. Met het opgehaalde sponsorgeld willen we een snoezelruimte bouwen om zo voor de kinderen een extra vorm van genieten aan te kunnen bieden. We zitten als ik dit schrijf nog in de voorbereidingsfase. We zijn nog altijd op zoek naar mensen die mee willen fietsen, willen helpen bij het organiseren en natuurlijk sponsoren. Wil jij meefietsen, sponsor worden, mee organiseren of wil je gewoon nog wat meer informatie? Mail dan naar tourdesnoezel@vriendenvanpuylagorge.eu.

Wil jij ons steunen? Dat kan! Ga naar Tour de Snoezel en klik hier op de knop doneer nu! Vergeet bij het doneren niet te vermelden dat het gaat om een donatie voor Tour de Snoezel en de naam van de fietser die je wilt sponsoren!

Voor nu ben ik langzaamaan weer aan het beginnen met fietsen. Elke dag een paar km meer en wat ben ik blij dat mijn lichaam dit al aan kan. Komend weekend staat het eerste trainingsweekend met mijn mede-fietsers op de planning. Ik heb er zin! Aangezien mijn heup nog niet hersteld is ga ik voor nu een dag fietsen in plaats van 2. Benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert en ik heb vooral ook zin in de gezelligheid met de anderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten