Pagina's

vrijdag 5 december 2014

Mijlpaal

Het heeft een tijdje geduurd, maar daar is er weer een.

Het afvallen gaat me te langzaam, maar misschien komt dat ook door de stress die ik heb gehad. Door de stress mis ik gewoon vaak belangrijke voedingstoffen. Doordat ik deze mis val ik dus niet af. Maar nu is het eindelijk gelukt. Maar misschien is het ook wel goed, door langzaam af te vallen blijven de kilo's er wel af.

Wat ik erg merk is dat ik vooral goed aan me eiwitten moet komen. Elke dag een eitje, wat extra kaas en lekker vlees. Daarnaast als ik ga sporten of een actieve dag heb een extra proteïneshake om mezelf een boost te geven. Vaak denk ik dat mijn hele leven rondom mijn eten en drinken draait, dat vind ik toch wel een heftige gedachte. Dat had ik nooit verwacht en eigenlijk ook niet gewild. Ik had het denk ik een beetje geromantiseerd... Ik dacht steeds door de operatie gaat dat eten allemaal wel een beetje van zelf. Maarja, dat slaat natuurlijk eigenlijk nergens op. Het eten gaat wel vanzelf, het is heel duidelijk wanneer ik genoeg heb. Het is vooral wat ga ik eten, hoelaat ga ik eten en wat ga ik drinken, hoelaat ga ik drinken? Dat zijn de gedachtes die door mijn hoofd gaan. En tja, dan de inspiratie om elke dag iets lekkers voor mezelf op tafel te zetten.. Dat is denk ik nog wel de grootste uitdaging van dit hele gebeuren: Ervoor zorgen dat ik kan blijven genieten van het eten dat is belangrijk, maar moeilijk. Ik ben ook nog altijd op zoek naar een inspirerend kookboek om de avondmaaltijden leuk te houden. Maarja, ik ben ook niet echt de makkelijkste eter (al voor de operatie niet) dus vaak lust ik maar de helft van wat er in de kookboeken staan. Maar ik blijf gewoon doorzoeken. We komen wel op een goed boek uit.
Daarnaast heb ik nog altijd veel moeite met het drinken. Alles moet met een rietje, dan gaat het goed. Langzaamaan kan ik wel wat dingen toevoegen aan mijn drink-variatie. Thee valt nu vaker goed, daar ben ik heel blij mee nu het kouder wordt :) Voor de rest is het gewoon water en dubbel fris light.
Tja, dan heb je daar nog de kou.. Ik heb het zoooo koud. Voorheen had ik het altijd warm, ik zweette me kapot en liep in de winter het liefste nog rond in t-shirts. Nu is het tegenovergestelde waar, het liefste heb ik nu al elke dag een dikke trui aan met nog een shirt en topje en vest eronder. Heel anders dan ik gewend was.. Maar het levert wel op dat ik veel meer kleren aankan, ik ben niet meer beperkt door het shirtjes en topjes verhaal. Ben nu al benieuwd wat de zomer gaat brengen.. De eerste slanke zomer in zoveel jaar. De eerste zomer waarin ook ik in jurkjes ga lopen, de zomer waarin de reis van mijn leven staat te gebeuren.. Deze zomer ga ik fietsend naar Frankrijk, fietsen voor een snoezelruimte voor de plek waar ik mezelf ooit heb terug kunnen vinden. Iets waar ik zowel tegenop kijk als naar uit kijk. Ik heb nog geen goede fiets, nog geen goede conditie maar gelukkig heb ik nog een hele tijd om die fiets te regelen en conditie te creëren.

Ow ja, jullie zijn natuurlijk benieuwd wat die mijlpaal voor mij nu inhoud. Vanaf vandaag ben ik gewoon 30 kg afgevallen! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten