Pagina's

donderdag 25 september 2014

4 weken na mijn ontslag

Het is eigenlijk nog zo onwerkelijk, 4 weken geleden ben ik ontslagen uit het ziekenhuis. 4 weken geleden begon mijn nieuwe leven. 4 weken dingen uitproberen, wat valt goed, wat valt niet goed? 4 weken van langzaam herstellen van de operatie. Wat een weken!
Ik kan je zeggen ik heb het niet makkelijk gehad.. water valt niet goed, melk valt niet goed en eten gaat de ene keer goed en de andere keer niet. Nu gaat het langzaamaan steeds een beetje beter. Elke dag durf ik toch weer iets te proberen en elke dag voel ik me weer een klein beetje beter.

Ik ben begonnen met aquajoggen en wat voelt dat goed. Zo slap als ik me nog voel, hoe snel ik ook moe word, dat maakt me niet uit. Ik ga ervoor. Wat is het heerlijk, genieten in dat water en me helemaal kapot werken. Als ik thuis ben ben ik nog te moe om uit mijn auto te stappen, maar eigenlijk ben ik heel voldaan! Wat een heerlijk gevoel om me zo vrij te voelen. Daarnaast ben ik zo trots op mezelf dat ik gewoon dat water in durf in mijn tankini, dat ik er gewoon voor ga en er ook nog zo van geniet. Dat had ik nooit van mijn leven durven dromen.

Maar eigenlijk is nog het allerleukste het feit dat mijn kleren te groot worden, dat mijn kleren ruim zitten. Dat ik weer kleren aankan die ik lang niet aankon. Maar vooral dat ik voor het eerst in een jaar weer in mijn jassen pas. Mijn winterjas die eigenlijk toch echt al te groot is, mijn zomerjas die na 1,5 jaar weer past. Dat zijn die kleine dingen waar ik het voor doe.
Maar ook hoe ik me voel, ik voel me nu al een heel ander mens en dan ben ik pas net bezig. Langzaamaan, beetje bij beetje begin ik meer van mezelf te houden. Ik begin mezelf te waarderen en ben zelfs weer zo ver dat ik voor mezelf wil/kan zorgen. Wat een heerlijk gevoel. Het afvallen is leuk, de kleren zijn leuk, maar mijn gevoel en eigenwaarde is het allerleukste!

1 opmerking:

  1. elke keer komt er weer een iets andere maar ook weer meer de oude Laura lekker naar huis om met ons samen stapjes vooruit te doen....op een terrasje zitten en niet meer klem in de stoel !!Uit eten en gewoon overleg plegen met bediening . Ging echt wel goed...IK BEN TROTS OP JE

    BeantwoordenVerwijderen